Begrepet ’unge lesere’ skaper frustrasjon hos mange nyhetsmedier. Ungdom og unge voksne holder på med alt annet enn å konsumere nyheter. Når de ikke er på byen for å danse, drikke og slåss, så sysselsetter de seg med multitaskingaktiviteter der TV i kombinasjon med en eller flere nettoppkoblede skjermer inngår. ’Nyheter’ i tradisjonell forstand kommer et godt stykke ned på prioriteringslisten, og indekserte dekningstall for avislesing i gruppen under 30 år viser deprimerende lave verdier.
Desto morsommere er det når enkelte medier viser motsyklisk tendens i den grad at det vekker oppmerksomhet både innenfor og utenfor landets grenser. Ringerikes Blad og Oppland Arbeiderblad er glitrende eksempler, og vi er stolte over å få lov til å samarbeide med så flinke mediefolk. Heia A-pressen! Les mer her: http://www.mediebedriftene.no/index.asp?id=104619
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment